Yuri Arcurs investeşte în Scoopshot

După recenta retragere din microstock şi încheierea unui contract de exclusivitate cu Getty, fotograful Yuri Arcurs a decis să investească 1,2 milioane dolari în serviciul de crowdsourcing Scoopshot.

Scoopshot este un serviciu prin care cumpărătorii pot comanda fotografii pe anumite subiecte celor 280.000 utilizatori din toată lumea înscrişi pe site, majoritatea fotografiind cu mobilul.

scoopshoot

Potenţialii cumpărători pot posta cereri gratuit în plan local, şi cu o mică taxă pe plan naţional sau global. Deşi majoritatea răspunsurilor vin momentan sub formă de imagini de proastă calitate, realizate cu mobilul, avantajele serviciului sunt viteza mare de reacţie a utilizatorilor şi preţurile foarte mici.

În urma investiţiei de 1,2 milioane $ din partea fotografului Yuri Arcurs, compania se aşteaptă la creşteri importante pe pieţele din USA şi UE.

Deşi este încă departe de a schimba regulile jocului în lumea fotografiei, modelul este de urmărit, mai ales având în vedere rapiditatea cu care se pot dezvolta serviciile inovative în lumea digitală.

Serviciul a fost lansat de compania finlandeză P2S Media Group Inc. şi a fost folosit deja de numeroase publicaţii din lume, printre care Metro International, WAZ Media Group, Daily Star, MTV3 Finland, şi Expressen.

Un model oarecum asemănător a fost dezvoltat de CrowdMedia, care însă nu se bazează pe fotografie la comandă, ci caută prin imaginile postate în social media (Twitter şi Instagram momentan), pentru a le găsi pe cele interesante din punct de vedere editorial, apoi contactează autorii şi le cere acceptul pentru a oferi imaginile spre vânzare pe site.

Se pare că fotografierea cu mobilul şi social media începe să-şi pună amprenta tot mai mult în lumea media de azi, şi cu siguranţă va schimba jurnalismul şi modul în care se face presă în viitorul nu foarte îndepărtat.