Conform Wall Street Journal, IKEA se îndepărtează treptat de folosirea fotografiei în cataloagele de prezentare, înlocuind-o cu grafică 3D.
Astfel, 12% din catalogul IKEA pentru acest an reprezintă grafică generată 3D, procentul urmând să crească la 25% pentru catalogul din anul viitor, care va fi publicat într-un tiraj de 208 milioane de exemplare, în 62 versiuni diferite pentru 43 ţări.
Înlocuirea fotografiilor cu grafica digitală 3D e un mod inteligent de a economisi, după cum a declarat într-un interviu Anneli Sjogren, şefa diviziei foto de la IKEA:
It’s a clever way to save money. We don’t have to throw away kitchens in the Dumpster after the photo shoot.
(E un mod inteligent pentru a economisi. Nu trebuie să mai aruncăm bucătăriile la gunoi după şedinţa foto.)
Tehnica va permite producătorului de mobilă să manipuleze imaginile digitale mult mai uşor, putând astfel să folosească pentru unele modele culori diferite, în funcţie de stocul oferit în diferitele ţări în care este distribuit catalogul.
La producerea catalogului IKEA lucrează, pe durata întregului an, 285 de fotografi, designeri de interior, tâmplari şi alte categorii de personal.
Studioul foto folosit pentru catalog se află în Älmhult, Suedia şi se desfăşoară pe aproximativ 8700 metri pătraţi, fiind unul dintre cele mai mari din Europa.
Compania a precizat că nu va concedia fotografii odată cu tranziţia spre grafica digitală 3D, ci va încerca să-i reconvertească profesional pentru a lucra şi în departamentul 3D pe viitor.
Departamentul de grafică digitală 3D a fost înfiinţat în 2005, iar primele imagini generate au fost introduse în catalog încă din 2006.