Potrivit Daily Mail, lanţul de magazine Debebhams a lansat de curând un apel la naturaleţe în fotografia de modă, interzicând retuşarea excesivă a fotografiilor cu modele în reclamele proprii.
Astfel, Debenhams vor mai accepta doar retuşuri minore asupra fotografiilor folosite pentru publicitate, la nivelul micilor defecte ale pielii (coşuri, zgârieturi etc.)
Motivul declarat ar fi că, în urma unor studii, foarte multe tinere sunt afectate de artificialitatea şi perfecţiunea promovată în publicitate.
Motivul adevărat pare însă faptul că, după ce oamenii văd în reclame fotografii cu modele perfecte, se aşteaptă ca hainele respective să arate la fel şi pe ei, ceea ce evident nu se întâmplă, iar asta poate afecta vânzările.
Lanţul de magazine a dat publicităţii şi un exemplu de retuşare excesivă, evidenţiind impactul asupra imaginii finale.
Compania a făcut apel şi la concurenţă pentru a adopta aceeaşi poziţie, un reprezentant Debenhams declarând:
We want other retailers to follow suit and encourage positive body-image through minimal retouching rather than bombarding them with unattainable body images.
E o iniţiativă bună, chiar dacă pare mai mult o lovitură de marketing (cum altfel ar fi scris chiar şi blogurile de fotografie despre Debenhams?) decât o grijă faţă de consumatori.